Balanced Scorecard er ude af balance

Balanced Scorecard-metoden har for mange virksomheder været en god støtte til at opbygge deres målstyring. Balanced Scorecard-metoden fokuserer på følgende målområder: Finans, Kunder, Processer og Organisatorisk kapacitet. Alt i alt fornuftige resultatområder. Baseret på 25 års erfaring med excellent virksomhedsstyring hos mere end 50.000 europæiske virksomheder, mangler der i dagens forretningsverden perspektivet: SAMFUNDSRESULTATER, som indeholder det vigtige målepunkt: Omdømme. Et ømt punkt for en del virksomheder i øjeblikket. Hvis dette resultatmål og dets udvikling ikke er på tavlen og bliver taget alvorligt, kan med lynets fart reducere egenkapitalen, skabe kundeflugt og berede vejen for en virksomhedslukning.

Vil I som ledere og bestyrelse sikre, at have det rette instrumentbræt, der kan visualisere om den rette position og kunne tage midler i brug til at sætte den rette kurs, er Excellence Modellen med den firedobbelte bundlinje et godt instrument. Og så er Excellence Modellen opbygget, så man som ledelse og bestyrelse kan få indsigt i sammenhængen mellem indsatser og resultater! Det kan hjælpe på virksomhedens spændstighed som organisation!

Få indsigt ved at hente Excellence Modellen på dansk ved at anvende dette link: http://excellencedanmark.dk/download-excellence-modellen/ og se på opbygningen af resultatområderne for en organisation.

Vil du have viden om, hvordan din organisation i praksis kan mestre den excellente tænkning til ambitiøs ledelse og snorlige styring, så tag kontakt til Excellence Danmark. Vi har kørt de første 20.000 timer med Excellence metoden og har uddannet mere end 2.000 ledere allerede.